Tüketici Hakem Heyetine Online Başvuru Nasıl Yapılır?

Tüketici Hakem Heyetine Online Başvuru Nasıl Yapılır?

15 Nisan 2021 0 Yazar: Emre Yılmaz

E-Devlet’e eklenen Tüketici Hakem Heyetine Online Başvuru hizmeti ile birlikte, tüketicilerin haklarını araması çok hızlı ve pratik hale geldi. Artık Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapmak için kaymakamlıklara gitmenize gerek kalmıyor. Oturduğunuz yerden gerekli bilgileri ve belgeleri sisteme yükleyerek başvuru yapabiliyorsunuz.

Bu yazıda online başvurunun adım adım nasıl yapıldığını anlatacağım.

Diğer makalelerimiz için buraya tıklayabilirsiniz.

Başvuru Aşamaları

  • Arama bölümüne “Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi” yazın. Aşağıdaki görselde olduğu gibi Ticaret Bakanlığı’nın sunduğu Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi hizmeti karşınıza çıkacak. Tıklayıp girin.
  • Gelen sayfada “Uygulamaya Git” butonuna tıklayın.
  • Açılacak sayfada “Tüketici Başvuruları” linkine tıklayın.
  • Ardından karşımıza başvuru için gerekli bilgileri dolduracağımız sayfa gelecek. Bu sayfada aleyhine başvuru yapacağımız firmanın tam unvanını ve elimizde varsa vergi ve mersis numaralarını girmemiz gerekli. Şirketin tam unvanı, vergi ve mersis numaraları gibi bilgileri, varsa elinizde fatura, fiş gibi evraklarda bulunabileceği gibi, şirketlerin internet sitelerinden de edinilebilir.
  • Sayfanın alt bölümünde şirketin adres bilgilerini de girdikten sonra, “Kaydet ve İlerle” butonuna basarak 2. adıma geçin.
  • 2. adımda ise, şikayetin konusunu girmeniz gerekiyor. Eğer elinizde bir fatura ya da fiş varsa, tarihini, numarasını ve miktarını girin. Elinizde bir fatura yoksa, fatura tarihi ve fatura numarasını boş bırakabilirsiniz. Eğer şirketten bedel talebiniz varsa, uyuşmazlık tutarı bölümüne talebinizi girin. Bedel içermeyen bir talebiniz varsa tutarı da boş bırakabilirsiniz.
  • Talep Türü bölümündeki seçeneklerden birini seçmek zorunludur. Talebinize uygun olan seçeneği seçmelisiniz. Ardından “Şikayetin Konusu” bölümüne, yaşadığınız süreci açıklayıcı bir şekilde, eksik husus bırakmadan yazın ve “Kaydet ve İlerle” butonuna tıklayın.
  • 3. adımda başvurunuza dair evrakları yüklemeniz gerekiyor. Şikayet konusuyla ilgili elinizde bulunan sözleşme, ödeme belgesi, fatura, fiş gibi evrakları tarayarak ya da net bir şekilde fotoğrafını çekerek başvurunuzun ekine yüklemelisiniz. Eğer yükleme yapamıyorsanız, başvuruyu online sistem ile yaptıktan sonra “Elden Getireceğim” ya da “Posta ile Göndereceğim” seçeneklerini de seçebilirsiniz. Bu seçenekleri seçmeniz halinde evrakları 15 gün içinde heyete ulaştırmalısınız. Aksi halde başvurunuz iptal edilecektir.
  • “İlerle” butonuna basarak 4. adıma geçtiğinizde, karşınıza Şikayet Önizleme sayfası çıkacak. Bu sayfada çıkan belgedeki bilgilerin doğruluğunu kontrol ettikten sonra bir yanlış ya da eksiklik yok ise, “İlerle” butonuna basarak başvuruyu tamamlama aşamasına geçin.
  • Başvuruyu tamamlama sayfasında, başvurunuzu hangi hakem heyetine yapacağınızı seçiyorsunuz. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. maddesinin 3. fıkrasına göre tüketici, kendi ikamet adresinde bulunan hakem heyeti ya da işlemin yapıldığı yerdeki hakem heyetinden herhangi birine başvuru yapabilir.
  • Seçiminizi yaptıktan sonra “Başvuruyu Tamamla” butonuna tıkladığınızda, başvurunuz tamamlanmış olacaktır.

Hangi Durumlarda Tüketici Hakem Heyetine Başvurulabilir?

Tüketicilerin hakları, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile korunmuştur. Bu kanunda düzenlenen ayıplı mal, ayıplı hizmet gibi durumlarda, tüketicilerin malı iade edip parasını alma, malın ücretsiz onarımını isteme, hizmeti iptal edip parasını geri alma gibi hakları bulunmaktadır.

Telefoncudan aldığı bir telefon bozuk çıkan tüketicinin telefonu geri verip parasını geri almak için başvuru yapabileceği gibi, iptal edilen Work And Travel Ücretinin İadesi için başvuracak bir tüketici de başvurusunu yapabilir.

Tüketiciler bu hakları kapsamında yapacağı başvurularda parasal sınırın altında ise Tüketici Hakem Heyetine ücretsiz bir şekilde başvurabilir.

2022 yılında belirlenen parasal sınırlara göre; uyuşmazlığın değeri

  • 10.280 Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,
  • Büyükşehir statüsünde olan illerde 10.280 Türk Lirası ile 15.430 Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,
  • Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 15.430 Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,
  • Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 10.280 Türk Lirası ile 15.430 Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,

görevli olacaktır.

Av. Emre Yılmaz


Hukuki Danışmanlık Randevusu Talebinde Bulunmak İçin:
[email protected]